zaterdag 9 september 2017

het leven gaat veder

sinds half februari 2017 ben ik weer strada-loos
helaas heb ik er niet heel lang in mogen rijden... dit is erg jammer.

ik heb al jaren vooral op langere afstanden last van mijn rechte voet gehad, maar
dit ging gelukkig weer over steeds, ik leerde er mee leven. het hoorde er gewoon bij.

echter, het werd eind vorig jaar erger en erger....
ik kon met pijn en moeite op en neer Zaandam fietsen, Wormerveer -Zaandam is maar 8 kilometer enkele reis. dus baarde mij erg veel zorgen.

ik ben verschillende keren bij de huisarts geweest, en in het ziekenhuis,
wand het werd erger en erger. na veel onderzoeken, bleek 2 spiertjes in de rechter voet
gekneld te zitten. en eigenlijk helpt alleen 100% rust en nog eens rust. dit betekend
dat ik niet mocht ligfietsen.

helaas ken ik mij zelf best wel een beetje.... als de strada in de schuur
is de verleiding heel groot...

dus halve wegen februari is de strada dan verhuist naar Duitsland...

we zijn nu inmiddels wat maand veder en het wel wat beter met myn rechte poot gelukkig.
de rust heeft wel geholpen. ik lees nog dagelijks de vele blogs, en zie met iets wat jaloerse ogen hoeveel Q4 fietsen Dronten verlaten....

ik weet nog niet of en of wanneer ik het weer ga proberen... het is een dure gok
al komen er nu wel veel questen enzo op "de markt" dus wie weet ooit...

ik mis het bloggen best wel, maarja, ik lees het wel allemaal,




13 opmerkingen:

  1. Jammer Marcel,

    Het was altijd plezierig om je blog te lezen! Misschien komt er toch weer een ligger in de schuur? Je weet nooit hoe het loopt tenslotte........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoop het wel ja! genoeg rust houden en hard sparen... ik hoop toch wel ooit in de Q4 te kunnen rijden.... alhoewel i met de twee proefritten niet echt een "wow" moment had... maar eigenlijk was de fiets te klein, met de grote versie bied wel optie's in de toekomst...

      Verwijderen
  2. We kennen je wel een beetje, komt wel weer een velo :-) Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Doe je misschien je fietsschoenen te strak aan? Ik kreeg namelijk ook last van mijn voeten toen ik deze te strak aantrok.

      Verwijderen
    2. Inderdaad Marcel ik neem aan dat je bij een podoloog bent geweest met die kwaal. Er moet toch veel mogelijk zijn met drukverdeling/spierbelasting op je voeten.

      Heb je ooit geprobeerd ( als je een SPD systeem hebt ) om die klikcontacten naar het midden van je schoen te verplaatsen zoals een andere velomobielrijder had gedaan ?

      Dan trap je je voeten weg met je beenspieren zonder de spieren in je voeten te (zwaar) belasten, wat je natuurlijk wel doet als die SPD klikcontacten voor onder de voet zijn geplaatst zoals normaal.

      Verwijderen
    3. @quezzt
      ja heb daar veel mee gewerkt, maar met mn maar kano+ reed het niet fijn

      @wilco

      valt wel mee heb het ook met gewoon fietsen, ik heb volgende maand weer een afspraak in "de heel" in zaandam

      Verwijderen
    4. De hel is het toch ( bijnaam ziekenhuis ) lol

      Maar Beekie is "reed niet fijn" geen kwestie van (niet kunnen) wennen of bedoel je dan met je voeten tegen de neus aankomen ? Heb je die QV of Quest gezien met de bobbels in de neus van ook iemand met grote voeten ? Als dat het verschil uitmaakt tussen wel en niet kunnen rijden...

      Verwijderen
  4. probeer eens een handbike, sinds mijn achilles pees blessure heb ik er kennis mee gemaakt. heb inmiddels twee fietsen en doe mee aan wedstrijden, Mijn pees is weer genezen, maar ik blijf ook handbiken, superleuk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bovendien leer je relativeren en je bovenlijf ziet er binnen een paar weken uit als een jonge god.....vindt je vriendin vast ook leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voorlopig dan maar rustig aandoen. En dan toch maar je SPD echt naar het midden van je schoen verplaatsen. Het went echt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh oh Marcel wat jammer is dit.
    Soms moet je ook het geduld hebben om je lijf zijn zelf-herstellend vermogen te laten gebruiken dat kan wel een jaar of meer duren.
    Sommige wielrenners hebben hier ook wel last van en dat wordt vaak veroorzaakt doordat zij de voet beschadigen door te zwaar verzet icm. te slappe schoenzolen de combinatie van een stijve, niet buigbare carbonzool met een goede thermoplastische inlegzool met schoen had dit kunnen voorkomen. Als je door voetklachten zoveel moet gaan sleutelen aan de positie van je schoenplaatjes tov. het meest ideale drukpunt ben je eigenlijk al te laat.
    Vaak zijn de fietsschoenen een sluitpost maar..........alle waar naar zijn geld en iedereen is fysiek anders.
    Je hebt de beslissing om de Strada te verkopen al gemaakt...........in ieder geval veel sterkte en laat er alsjeblieft niet in snijden.
    Gr.Willem.

    BeantwoordenVerwijderen