woensdag 2 september 2015

junior meets senior opweg naar Willem Vierbergen te Zwaag


al een paar dagen heb ik het gevoel dat ik er lastig vooruit kom met de Quest.
ik had had het tijdens het rijden rond het IJsselmeer al aardig lastig.
maar ik weet niet 0f dit nou deels vermoeidheid was, het alleen fietsen, een combinatie hier van
of aan de fiets lag.

mandag en dinsdag gingen de WW weer van start na 2 weken vakantie gehad te hebben.. en weer had ik de grootste moeite  om enige vaart te maken. op rechte stukken waar ik normaal met gemak de 35 km/h kan halen, bleef de teller op ongeveer 28 staan...ik had de banden op gepompt, de ketting na gekeken, maar dit  was allemaal goed in orde.

gisteren contact gehad met Willem Vierbergen in Zwaag, en deze beste man , was vandaag thuis,
dus ik ben vanmorgen naar Zwaag gereden. onderweg kwam ik onze junior nog tegen op de Oostdijk.
pé was weer met mijn dagelijkse ronde bezig, en was gestopt om dat er een 2 tal paarden in de sloot zouden staan. ik heb wel vaker koeien hier in de sloot zien staan, en ben wel eens naar naar beneden gereden om dit aan de boer te melden, maar dit werd afgedaan als " dat doen de dames wel vaker "

foto Pé Koomen


dit was hier in de buurt, maar weet niet of het de zelfde plek was. pé en ik hebben nog
 praatje gemaakt, zo vertelde pé dat hij vandaag door de grens van de 81 duizend kilometer zou gaan... petje af hoor .... ik ben nog duidelijk een junior vergeleken met onze pé.

na een poosje zijn wij weer ieder z'n weg gegaan.
niet heel veel later kwam er een politie auto aan rijden die naar de koeien ging kijken.
aangekomen in Zwaag even een bakje koffie gedronken en hierna is Dokter Willen de sporing gaan na kijken. dit was goed allemaal dus hier lag het niet aan. erg raar dacht ik... is mij conditie dan zó ver gezakt in de twee weken dat de quest bij jan reus stond? ....

ik besloot maar de binnenbanden te gaan vervangen, want moet met enige regelmaat de linker band op pompen, misschien dat dit het euvel was... het leek me sterk, maar ag het regende toch, en je meot toch wat!....

de Quest ging in relax stand en toen zagen wij dat er twee spaken in het wiel stuk waren.... ummm dit moest wel even hersteld worden....het was even zoeken naar de juiste spaken,
in Dronten kennelijk verschillende velgen en dus verschillende spaken gebruikt.
ooit heb ik dit een keer zelf geprobeerd, maar dit was niet echt zo'n succes...
vlak voor vertrek naar Denemarken   met de Noord-Holland Express is deze door Rob alsnog GOED vervangen ik zie Willem dan zo bezig , en dan voel ik me best dom .... ik kan niet eens zelf een spaak vervangen...

na dat alle binnenbanden waren vervangen kon ik weer via Amsterdam naar huis rijden.
en.. de quest rijd weer als een zonnetje.. de hele tijd met tegenwind tussen de 35 en 40 tot  45 km/h gereden.. het is toch raar!! zal het dan aan de twee kapotte spaken hebben gelegen? aan de binnenbanden? wie het weet mag het zeggen.

onderweg tussen Oosthuizen en Purmerend kwam kon  een blauwe mango, strada of quest tegen,
wat het was kon ik niet zo snel zien, maas volgens mij ben ik deze velonout wel vaker tegen gekomen op de oostdijk. ik dacht eerst dat het misschien Gerrit schoone was, maar toen zag ik dat er kap op zat...Gerrit heeft zijn sinner kap verkocht een poosje geleden, dus dit was hem niet.

ik ben nog steeds een beetje bedoest over het feit dat de quest nu ineens soepel rijd...
is het wellicht een geestelijk iets? ik ga het morgen rond de klok van elf uur merken als ik weer naar de Hempont rij en naar Amsterdam - oost.

+Willem Vierbergen  bedankt voor de moeite en de spaken herstel,
het is altijd fijn om de qeust aan jou toe te vertrouwen! thnx jongen
+Pé Koomen  bedankt voor de foto's ik ben zo "brutaal" geweest om ze over te nemen, ik
heb niet zo veel foto;s van me zelf in de Quest dus dit is altijd leuk om te hebben, en het was erg leuk je weer eens getroffen te hebben na dat je zo vak in beekie's omgeving ligt te genieten.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marcel, ik ga ook maar eens kijken of ze wat aangedraaid moeten worden, ik rij ook wat minder makkelijk hard momenteel.... De oorzaak geen idee, maar mogelijk blijft ook de rem soms ietsje hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Marcel van twee weken niet fietsen en dan 275 km 3/4 op karakter "harken" ipv. fietsen wordt je niet sterker eerdere loop je achter de feiten aan. Weer rustig opbouwen is dan beter.
    Het duurt best wel heel wat trainingskilometers om weer even sterk als daarvoor te worden. De sporing, banden zijn goed dus......Ohja er zitten nu wel twee race spaken in dat wiel en snelle lucht in de banden dus dat zal het wel verklaren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marcel

    In Dronten gebruiken ze twee maten remtrommels dus andere spaken nodig

    Groeten, andre

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi André ook zijn er in de afgelopen jaren diverse soorten velgen gebruikt, lage, hoge, gebust en dubbel gebust ik heb denk ik 6 verschillende maten spaken voor 20" wielen in de kast Gr.Willem

      Verwijderen
    2. Hoi Willem, nu je het zegt, op de Alleweder had ik ook 2 verschillende velgen
      groeten, andre

      Verwijderen
  4. Dat is geen schande hoor Marcel , ik kan ook geen spaken vervangen denk ik , nooit geprobeerd maar ook ik ga liever naar de Vakman.

    BeantwoordenVerwijderen