maandag 27 juli 2015

gedurfde actie van iedereen.... nu al 25 QV's besteld...

vanavond heb ik mijn dagelijkse blog-leesvoer-ronde weer gedaan.
met een kopje koffie, lezen wat er allemaal in Velo-land gebeurt is.

onze flevose Belle en daar dave zijn vandaag naar hun buren velomobiel.nl geweest
om sporing check enz. als je op de vliet bent dan ontkom je niet aan de quattroVelo
op het eerste gezicht een leukfietsje wat ik zeker blijf volgen.er moet nog veel van de Qv gebeuren
en is nog niet rijdend...


ik vind het toch het gedurfd van al die 25 mensen om al een Qv te bestellen...
ik zal zelf nou niet snel een fiets van meer dan 7000 euro bestellen ( goedkoper zal die zeker niet zijn vermoed ik zo ) je weet niet hoe die rijd, als deze lekker zal rijden , noem allemaal maar op...
natuurlijk zegt vm.nl dat die voldoet aan de standaarden van een Quest... iets anders zul je niet verwachten uit de monden van de makers....

ik vind het een leuk ontwerp en zal het echt niet na laten een test rondje er mee te gaan rijden...
maar betellen? nee dat niet. .... het gaat over een hoop keiharde euro's en is niet zo maar iets...
ben best benieuet naar de beweegredenen waarom men nu al die die fiets zo massaal bestellen... is het om te hebben? willen showen? er bij willen horen? en wat als het écht tegen gaat vallen... want dit is niet uit gesloten toch? maar het zal aan mij liggen deze vraagtekens... ik zal wel te simpel zijn hierin denk ik, terwijl ik vrij impulsief kan zijn ...

mijn eerst velomobiel was de rode sunrider... ik was verlieft geworden toondertijd op het ontwerp,,,.. van de buitenkant een gelikte mooie fiets dit vind ik nog steeds..... maar na dat de rode racefiets ( echt niet ) naar huizebeekmans kwam, merkte ik al heel snel dat het een echte miskoop was...
nu zeg ik niet dat ik geen vertrouwen heb in de heren van vm.nl,


voor dat ik de blauwe druif bestelde zat ik erg te dubben over de DF. het ontwerp vind ik
redelijk. ik vind dat luikje in het midden niet echt mooi het zal best een goede functie
hebben.. ongetwijfeld.. maar nee ik vind het niet mooi..ik heb toentertijd wat rond gelezen
en al snel kwamen de "vervelende " nadelen naar boven. ... onze Belle  heeft
op de blogpost van Questikel heel goed voor en na delen van de DF uit een gezet...  
maar om dat de DF zo laag op de weg rijd, heeft het mij doen besluiten al niet voor deze fiets te gaan
om dat ik best wat drempels heb op mijn WW en in de provincie zijn er ook best wel veel...
ik heb zelf nooit in de déé-ef zelf gereden, kan niet zelf oordelen....

ik ben erg benieuwt hoe dit allemaal gaat aflopen of uitpakken, het is iets wat Beekie
op de " voet " gaat volgen.


4 opmerkingen:

  1. Als een van de eersten een nieuw model kopen brengt inderdaad risico's met zich mee. Ik heb één rechterhand, waarmee ik heel goed het numerieke deel van mijn toetsenbord mee kan bedienen, maar sleutelen aan mijn fietsen, ho maar. Mede daarom heb ik gekozen voor een velomobiel (en fabrikant) die zich in de loop der jaren heeft bewezen, in mijn geval een carbon Quest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcel,

    Ik heb wel een proefrit gemaakt in de DF, en vond het een geweldige fiets! Als oud-wielrenner blijf ik toch een beetje "verslaafd" aan snelheid..............
    Maar ik ga met je mee, ook ik vind de QV een prachtig ontwerp, heb ook alle vertrouwen in het kunnen van de ontwerper, maar ga zonder proefrit zeker geen fiets van circa € 8.000,-- bestellen. Daar moet eerst mee gereden worden, eer een bestelling ter sprake komt. De kwaliteiten zullen dan overtuigend genoeg moeten zijn om de overstap te maken, anders kan ik net zo goed Strada blijven rijden.........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marcel, even kleine correctie of verduidelijking: ik heb slechts de door anderen genoemde voor- en nadelen van de DF op één blog op een rijtje gezet. Zelf heb ik de fiets niet beoordeeld. Dat zou ook niet kunnen, want ik heb er nog nooit mee gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En diegene schrok van zijn eigen samengevatte woorden, al was dat natuurlijk wel over meerdere blogberichten :-))

      Ik denk inderdaad dat "gezien worden in" en "het allerlaatste hebben op bepaald gebied" reden is voor een aantal mensen met een bovenmodaal inkomen een velomobiel te kopen. De prijs van zulke fietsen is niet echt van belang, of wellicht wel in dat duurder beter is ( exclusiever en meer aanzien als je er eentje hebt )

      Met auto's werkt dat immers exact hetzelfde. herinner je je nog dat voor de crisis er wachtijden van een jaar waren op bepaalde modellen SUV ? En wat moeten yuppen met een enorme maat off road auto ? Het antwoord is enkel opzichtig gezien worden, een even grote auto rijden als hun ego groot is en uiteraard moet de auto ook uitstralen dat ie vijftigduizend euro of nog veel meer heeft gekost. Die mensen zullen NOOIT met ook maar 1 band van de weg hebben gereden. En wat dat betreft, off road capabele SUV's rijden helemaal niet zo lekker ( ziedaar wellicht een parallel met de DF die snelheidspotentieel ruilde voor hoger rijcomfort ) daarom is die hype allang weer voorbij. Tegenwoordig heb je "crossovers" en 2WD (nep) SUV's die totaal niet meer off road vaardig zijn. Maar ze rijden wel stukken beter op de weg....

      Ik zie in de DF hetzelfde.....potentiele snelheid...ja. Maar gaan de eigenaren echt iedere rit 60 km/u rijden ? Natuurlijk niet. Maar alle compromissen die gemaakt zijn om tot dat snelheidspotentieel te komen, daar krijgen ze WEL iedere rit mee te maken. Als dat rugklachten, nierklachten, nekklachten enz veroorzaakt zullen veel ridjers hem relatief snel weer wegdoen. Ondanks dat ze ontkennen dat ze een miskoop hebben gedaan. Zou jij dat toegeven als het om prestige een aanzien gaat ? :-)))

      Nu is de DF vast een hele goede velomobiel voor een bepaald soort sportieve rijders. Maar ik denk dat dat er heel wat minder zijn dan de grote aantallen kopers nu.

      Misschien kan de QV wel profiteren van de spijtoptanten.....hebben ze toch iets duurs, exclusiefs en het allerlaatste. Alleen potentie ( schijn van voor veel rijders, omdat ze zelf niet kunnen leveren wat de velomobiel kan leveren ) van snelheid is er niet. Wellicht doet vm.nl er goed aan met optiepakketten de QV voor 12k en meer aan te bieden. Ze zouden zomaar als warme broodjes kunnen gaan verkopen :-)))

      We zullen zien of dat zo blijkt te zijn als de DF aanzien verliest ( ouder wordt, er andere modellen komen die nog sneler en duurder zijn ) en dan wordt gedumpt.









      Verwijderen